Een paraplu dag

7 april 2014

Vanochtend om half 8 was het programma van dag 2 in Athene officieel aangebroken. Er waren alleen wat technische storingen in het weer: het regende terwijl ons toch echt was verteld dat Griekenland niet aan regen deed. Na een halfuurtje uitstel van het oorspronkelijke programma hebben we met paraplu's in alle soorten en maten de regen getrotseerd. Het nationaal archeologisch museum van Athene was naar voren geplaatst in het programma zodat we in de ruime 2 uur die daarna volgden in het museum geen last van de regen hadden. In het museum presenteerden Willem, Wilco en Coen over verschillende stukken die te bewonderen waren. Eenmaal het museum uitgekomen brak de zon weer een beetje door en was het tijd voor een welverdiende lunch. Nadat iedereen zich om half drie had verzameld bleek dat iedereen niet iedereen was: de drie begeleiders mistten nog... Het restaurant had hun eten net iets te laat geserveerd waardoor het programma een half uurtje vertraging opliep. Nadat dit vergeven en vergeten was konden we weer verder naar de volgende presentatie. Deze vond plaats op de Keramaikos (oude begraafplaats) door Mark en Frank. Een ruim uur later gingen we naar de Griekse Agora (marktplein) waar Jochem ons over de indrukwekkende gebouwen met hun mythes vertelde. Nadat dit voorbij was en Lars nog wat had verteld over het Grieks-orthodox geloof, was het tijd voor een stevige avondmaaltijd. Er stond een heerlijke kip op het menu met een ijsje als toetje. Inmiddels is iedereen vertrokken naar z'n kamer en is Lotte haar verjaardag officieel ten einde. Morgen gaan we Athene verlaten en vertrekken we via Korinthe en Mycene naar de kustplaats Tolo, waar we de prachtige zee van dichtbij gaan bekijken!

1. Dinie Aalten:
    8 april 2014
    Hallo allemaal. Wat fijn dat wij jullie zo kunnen volgen. Volgens mij krijgen jullie veel te zien en veel informatie. Veel plezier maar dat hoef ik niet te zeggen want volgens mij hebben jullie het heel leuk samen.
    Gr van Henk en Dinie Aalten
  2. Oma van der Wulp:
    8 april 2014
    Elke morgen lees ik eerst jullie reisverslag, een goed begin van de dag! Ook voor vandaag weer veel plezier gewenst en Anne, succes, ook nog bedankt voor je telefoontje! Daag!!