Meet the Greek

10 april 2014

Gister avond is het ons helaas niet meer gelukt om een verhaal te plaatsen want de Grieken hebben ons heel Sparta laten zien, inclusief alle barren maar daar kom ik zo op terug. Eerst begin ik bij gister ochtend, toen we wakker werden in Tolo aan de prachtige Griekse zee. Het ontbijt buffet was heerlijk dus onze morgen begon goed. Nadat alle spullen weer in de koffers waren gestopt en iedereen voorlopig afscheid had genomen van de zee konden we vertrekken naar het antieke Epidauros. Hier hielden Lotte en Julia hun presentatie. In Epidauros staat een prachtig theater wat nog helemaal intact is dus dat was erg indrukwekkend om te zien. Op de weg naar Sparta maakten we nog een tussenstop in het kustplaatsje Nafplio, waar iedereen heerlijk op terrasjes ik de zon heeft geluncht. Toen we weer in de bus zaten konden we vertrekken naar onze eindbestemming, Sparta. We werden groots onthaald en de uitwisseling werd officieel geopend met een ceremonie waarbij iedereen z'n cadeautjes uitwisselde. Toen was het moment aangebroken om het gastgezin in te gaan. Sommige gezinnen wonen in de stad zelf en anderen net erbuiten. Iedereen wordt als een vorst behandeld en de Grieken zijn super aardig. Overal wordt een feest van gemaakt en iedereen heeft het naar z'n zin. Het weer is nog steeds goed dus al met al hebben we niks te klagen. Vanmiddag zijn we naar het spookstadje Mystras geweest. Lars en Nienke hielden hier hun presentatie. Mystras ligt erg hoog dus het uitzicht wat we op de top van de berg hadden was prachtig. 's Middags hebben we een fietstocht met de hele groep gemaakt en daarna nog een potje tennis en voetbal gespeeld. Al dat eten wat we krijgen moet natuurlijk ook weer op een of andere manier worden verbrand. Op dit moment zitten we met een paar mensen uit de klas en een paar Grieken aan een heerlijk ijsje en kan ik mooi gebruik maken van de wifi. Morgen is al weer de laatste volle dag in Sparta dus wij gaan nog even genieten van alles wat ons hier overkomt!

1. Caroline:
    11 april 2014
    Lieve Anne,

Wat leuk allemaal. Bij Aad en mij komen goede herinneringen boven. In een aantal plaatsen die jij noemt zijn wij ook geweest. En de Grieken zijn inderdaad aardig. Ook in andere plaatsen in het land, dus reden genoeg om later terug te gaan. Maar eerst nu nog genieten natuurlijk. Dat gaat je zo te zien goed af.