Yolo in Tolo

8 april 2014

Vandaag, dag 3 van onze reis, was het moment aangebroken om afscheid te nemen van het prachtige Athene. Om kwart over 8 stond iedereen met de koffers ingepakt beneden in het hotel om per bus onze reis voort te zetten. Onze eindbestemming, de pittoreske kustplaats Tolo, moest nog even wachten op ons bezoek want eerst werden er 2 presentaties gegeven: de een in het antieke Korinthe en de ander in Mycene. De presentatie in Korinthe werd gegeven door Jasmijn en Anne (ik) en in Mycene door Willem, Jesse en Jordy. We hadden vandaag geluk met het weer want de zon hield ons het grootste gedeelte van de dag gezelschap. Het was dus geen straf om in dit zonnetje naar de presentaties te luisteren (of te geven). 's Middags, tussen de 2 presentatie in, was het weer tijd voor de lunch. Met de hele klas zaten we aan de souflaki die bij iedereen goed in de smaak viel. Vandaag leek het af en toe net of wij het hoogtepunt waren bij de toeristische trekpleisters. Griekse kinderen vinden de Nederlanders erg interessant en dat zorgde voor een aantal leuke gesprekken. Nadat de presentatie over de oude stad Mycene voorbij was, was het dan eindelijk tijd om naar de kust te gaan. De locatie is perfect aangezien ons hotel letterlijk op het strand staat. Zodra iedereen de bus uit was werden de zwembroeken en bikini's aangetrokken en renden we de zee in, die toch wel een beetje koud bleek te zijn. Toen we allemaal afgekoeld waren was het al snel tijd voor het diner, wat bestond uit een hamburger met frietjes. Op dit moment vermaakt iedereen zich op verschillende kamers waar spelletjes worden gedaan en wordt gechilld onder het genot van chips, koek en snoep, wat er na het avondeten natuurlijk nog makkelijk in gaat! Al met al was het weer een geslaagde dag. Tot slot zal ik de titel van dit verhaal nog even toelichten: Yolo staat voor 'you only live once' en dat was ons motto voor deze dag in Tolo. We hebben optimaal genoten van ons middagje aan het strand!

1. Oma van der Wulp:
    9 april 2014
    Weer een gezellig verhaal en de presentatie zit er op Anne, hoe lang blijven jullie in Yolo Tolo?. Liefs van ons hier, dag!
  2. Oma en opa van Beek:
    9 april 2014
    Ha Anne, wat gezelllig,jullie vermaken je best zo te zien,leuke foto's hoor.
    Prachtig al die oudheden en wat een geschiedenis wat daar
    allemaal achter zit hè.
    We volgen jullie met plezier.

Liefs oma en opa
  3. Emile Terlouw:
    T
  4. Emile Terlouw:
    9 april 2014
    Hele leuke verhalen jullie hebben het echt leuk
  5. Caroline:
    9 april 2014
    Lieve Anne, Wat een enthousiaste verhalen. Geniet nog maar lekker. Zo te zien lukt dat aardig. Gelukkig hebben jullie nog een aantal dagen voor de boeg. Je ziet: we volgen je :-)
    Caroline, met de groeten van Aad